IT ondersteuning

De softwareoplossing Centramma is een hoofd onderdeel binnen de IT ondersteunig. Dit is een software ondersteuningspakket, waarmee je relevante informatie voor je onderneming kan opslaan en beheren.

Ik probeer Centramma steeds zo ruim mogelijk te benaderen voor een zo breed mogelijk doelpubliek.

Naast Centramma willen we jou ook graag begeleiden met hardware en software advies. Wat zijn de beste tools voor jouw onderneming. Indien je graag een programma of app wenst op maat gemaakt dan kunnen we hierover steeds eens samen zitten.

Voor meer informatie over onze afzonderlijke diensten nodigen wij uit om verder te lezen

Centramma

Centramma is een ondersteuningssoftware voor jouw onderneming waarmee je relevante informatie voor je onderneming gecentraliseerd in een programma, kan beheren. Door je klanten dossiers te digitaliseren komt er wereld open van digitale tools om jouw werkwijze te optimaliseren en gemakkelijker aan de slag te gaan met meer essentiële taken binnen jouw bedrijf.

Hieronder vind je een overzicht van de reeds bestaande functionaliteiten van Centramma. Indien je dit wenst, kunnen hierop aanpassingen op maat gecreëerd worden. Hiervoor zitten we dan best wel eerst even samen.

Agenda

Onderscheid tussen privé- en werkgerelateerde afspraken

In je agenda kan je zowel privé- als werkgerelateerde afspraken inplannen.

Binnen de agenda kunnen verschillende kleuren en tijden aan je afspraken toegekend worden, naargelang de verschillende types afspraken (werk, opleiding, privé, verjaardag,..).

In 1 oogopslag zie je zo hoe je toekomstige dag, week of maand eruit zal zien.

Van overal toegang tot je Agenda

Overal waar je toegang tot internet hebt, kan je, zowel vanop smartphone als computer, via de synchronisatie met Google Agenda, je afspraken aanmaken, wijzigen en inkijken.

centramma kalender

Afspraakherinnering

Via een automatisch mailingsysteem van Centramma, kan je ervoor kiezen om een afspraakherinnering naar je cliënt te laten versturen op het vooraf ingesteld aantal dagen vóór het ingeplande consult. Die herinneringsmail kan je, via voorgedefinieerde sjablonen, eenvoudig volledig naar je eigen wensen samenstellen. (Verjaardagswensen kunnen indien gewenst op deze manier ook automatisch worden verstuurd op de verjaardag van je cliënt.)

Koppeling met cliëntdossier

Elke cliënt die in je agenda ingepland staat, is rechtstreeks met z’n digitaal cliëntdossier gekoppeld, waardoor je makkelijk met 1 klik vanuit je agenda in Centramma aan de slag kan in het cliëntdossier.

centramma afspraak

Cliëntdossier

Algemene persoonsgegevens

Je hebt de keuze om de persoonsgegevens van je cliënt manueel in te voeren of  deze via een e-ID lezer automatisch in je dossier te laten opnemen, waardoor je sneller aan de slag kan met het effectieve consult.

De persoonsgegevens die voor jou niet bij elke consult zichtbaar hoeven te zijn , kunnen via een instelling vooraf bovenaan automatisch ingeklapt worden.
 
 
centramma clientendossier

Volledig aanpasbaar naar jouw consultatievorm

Aan de hand van bouwblokken, kan je gepersonaliseerde standaardsjablonen construeren, die jouw unieke werkwijze weerspiegelen in je digitale cliëntdossier. Daarbij heb je de mogelijkheid tussen tekstvakken, vragenlijsten en afvinklijsten, waar telkens, indien gewenst, opmerkingen in tekstvakken bijgevoegd kunnen worden.

In de tekstvakken kan je de tekst bewerken met een gestructureerde opmaak, die naar believen aangepast kan worden. Gebruik je graag een ordening aan de hand van een opsomming in je dossier of heb je sommige woorden liever geaccentueerd in het vet, cursief of in een ander kleur.
 
Kies volledig zelf hoe jij jouw cliëntdossier er wil laten uit zien.

Bijlage invoegen

Elke bijlage die van belang is bij je sessie, zoals bv. verslagen van artsen, foto’s, tekeningen, meegegeven adviezen op papier,.., kunnen digitaal bijgevoegd worden.
 

Registratie betaling

Met voorgeprogrammeerde knoppen naast de sessiedatum, kan je het betalingstype aangeven (contant of overschrijving),  waarnaast je het verschuldigde bedrag kan vermelden en aanvinken of die betaling al of niet reeds gebeurd is.

Op die manier kan je nadien makkelijk in het betalingsoverzicht nagaan wie al wel of nog niet betaald heeft.

 

Overzichtslijsten

Alfabetische index cliënten

Er is een handige alfabetische index van alle cliënten. In 1 oogopslag zie je naast de cliënten de voor jou meest relevante informatie over die respectievelijke cliënten.
Door op die specifieke cliënt te klikken, krijg je ook de overige algemene persoonsinformatie te zien. Van daaruit kan je direct doorklikken naar zijn of haar cliëntdossier, een afspraak maken voor de cliënt of een e-mail versturen naar de cliënt in kwestie.

Daarnaast kan je jouw cliënt ook rechtstreeks opzoeken via de zoekbalk die zich steeds bovenaan bevindt.

centramma zoeken

Lijst van betalingen en rapportering

Bij de functie ‘betalingen’ in Centramma, kan je ter controle van je financiën een overzichtslijst laten opstellen van de reeds betaalde en de nog onbetaalde sessies van de cliënten die die dag, week, maand of dat jaar of enkele jaren terug geweest zijn, met de respectievelijke sessiedatum, de betalingswijze en het verschuldigde bedrag erbij vermeld.

Deze tool is tegelijkertijd ook een rapportagetool, want deze index kan je uitgeprint rechtstreeks toevoegen aan je boekhouding.

centramma betaling

Goed om weten

Automatische back-up

Er gebeurt altijd een automatische back- up bij het afsluiten van Centramma.

Offline beheer en GDPR-compliantie

De databank wordt volledig offline in je lokale netwerk beheerd, dus je hebt geen internet nodig om in Centramma te werken en door een eenvoudige versleuteling van je computer zijn je cliëntgegevens veilig voor buitenstaanders. Hierdoor heb je zelf controle over je data, aangezien die niet overal op internet rondzweven.
 
Dit deden we ook rekening houdend met de GDPR-wet van 25 mei 2018:
  • Wanneer de cliënt namelijk wenst dat zijn of haar dossier volledig gewist wordt uit je databank, is dit snel en efficiënt mogelijk en blijft er nergens nog restdata hangen.
  • Via de e-mailsjablonen kan een mail verstuurd worden naar elke cliënt, waarin vermeld wordt wat je met z’n gegevens doet en wat niet.
 
 
 
gdpr

Toekomstige functionaliteiten

  • Versleuteling van Centramma zelf, verdere GDPR-compliantie
  • Extra bouwblok met tabellen in het cliëntdossier.
  • Beheer van een online agenda, waar cliënten zelf hun afspraak op kunnen maken.
  • Mogelijkheid om via een app foto’s vanop je smartphone rechtstreeks te importeren in je cliëntdossier.
  • Eenvoudige verslaggeving vanuit je cliëntdossier.
  • Veilige export en import van cliëntdossiers, zodat deze makkelijk uitwisselbaar zijn bij samenwerking onder collega’s, werkend op een andere locatie dan jij.
  • Versturen van een automatische of manuele betalingsherinnering, rechtstreeks vanuit het dossier.
     
nieuwe functionaliteiten

Eénmalige aankoop

Wanneer je beslist om het programma te kopen, is het programma van jou & heb je het voor altijd.
 
Ook nadat je hebt beslist om geen klant meer te blijven, blijft de huidige versie die op jouw computer staat voor altijd voor je beschikbaar inclusief de toegang tot alle data.
 
Hierdoor kan je volledig onafhankelijk van ons of een ander programma altijd verder.
Centramma Opstart
Wil je graag een live demo van Centramma of wens je meer informatie, contacteer ons en we helpen je graag verder.

Software op maat

We bekijken samen met u welke noden er zijn en bekijken samen de mogelijkhedenSoms kunnen we onze bestaande pakketten gebruiken mits wat extra maatwerk.  In vele gevallen blijkt een specifieke maatoplossing het beste idee, want in dat geval kan de software 100% voldoen aan uw wensen.

Op maat gemaakte software kan gaan van een Windows programma tot Android app’s of een webapplicatie.

Heb je een idee of nood aan een programma binnen jouw organisatie, contacteer ons en we kijken samen hoe we mekaar kunnen helpen.

Hardware advies

Nieuwe laptop, computer of smartphone nodig, ik help je zoeken naar de beste prijs kwaliteit verhouding binnen jouw wensen.

Daarnaast ben ik zelf een trotse eigenaar van een Synology server. Voor kleine tot middelgrote bedrijven die hun data willen veilig stellen is dit een ideale oplossing.

Maak in een handomdraai je data toegankelijk via een persoonlijke cloud oplossing en weet waar jouw data staat.

Out of the box en gratis bevat Synology een heleboel pakketen die je kan installeren en ook toegankelijk zijn met een mobiele app.

Heb je een nood aan advies binnen jouw organisatie, contacteer ons en we kijken samen verder.

Software advies

Ben je op zoek naar het centraliseren van je data of zoek je een specifiek programma. Ik help je zoeken naar zoveel mogelijk gratis tools die je werkwijze binnen jouw organisatie kunnen verbeteren.

Heb je daarnaast problemen met bestaande programma’s. Backups nemen of heb je een nieuwe computer en heb je hulp nodig alle instellingen overnemen van je oude computer. CentrAid kan je hierbij helpen

Heb je een nood aan advies binnen jouw organisatie, contacteer ons en we kijken samen verder.